top of page

Domaine Wines representerar vinproducenter från både den nya och den gamla världen. En av deras producenter är italienska Bolla. Familjen har en anrik historia full av innovation och passion. En historia jag ville lyfta fast med en liten mörkare och mer dramatisk tvist.

KONCEPT
DESIGN
COPY
PRINT

Domaine Wines

domaine_wines_1920x1080px.jpg

Att skapa alkoholreklam är en utmaning. Du får i stort sett endast visa produkten och knappt uppmana till köp. Här gäller det att vara kreativ inom snäva ramar. Konceptet “House of Bolla - The legacy of Alberto Bolla” anspelar på ett klassiskt italienskt familjedrama där Bollas viner är huvudrollsinnehavare. Amarone som familjens patriark, Ripasso som den innovativa sonen och Prosecco som den bubblande yngre arvtagaren. 

bolla_ripasso_960X960.jpg
bolla_amarone_960X960.jpg

Jag skapade konceptet med klassiska bioaffischer som inspiration. Stor rubrik, kort story plot och självklart bra recensioner. Flaskorna fotades i studio för att få till den rätta vinkeln och känslan.

Kampanjen gick främst i magasin och dagspress under våren och sommaren 2023, men även digitalt och på sociala medier. Försäljningen på Systembolaget gick upp och både Domaine Wines och Bolla var nöjda med utförande och resultat.

bolla_prosecco_960X960.jpg
bolla_family_960X960.jpg
bolla_amarone_2_960X960.jpg
bottom of page