Travel Concept är en resebyrå som säljer skräddarsydda, exklusiva resor till hela världen. Det är inte för vem som helst utan vänder sig till personer med en högre budget. Något som behövde förmedlas bättre.
IDENTITET
KONCEPT
WEBB
COPY
Travel Concept
För att nå de attraktiva 'high-net-worth individuals' behövde både varumärket och erbjudandet andas mer exklusivitet och förtroende. Travel Concept ville förmedla att hos dem får du service i världsklass och att de är proffs på resande. Inte bara på hotell och flyg utan på allt som har med semester att göra. Berätta vart du vill åka och vilka förväntningar du har på resan så löser de resten.
Jag tog fram en ny logotyp och visuell identitet som bättre matchade deras vision, varumärkeslöfte och målgrupp. Det blev även en ny webbplats där exklusiva resmål, femstjärniga hotell och inspirerande läsning lockar till fler bokningar.
För digital annonsering tog jag fram kampanjfilmer och budskap. Allt med high-net-worth individuals i åtanke.