top of page

Omron Sverige: Förbättrar människors hälsa och välbefinnande genom innovativ teknik. 

Uppdrag: Strategi, webbdesign, copy, grafisk design, foto, SEO, content, sociala medier

Bonville sköter allt kring vår marknadsföring och har nästan blivit som vår inhouseavdelning. Utifrån en genomarbetad strategi sköter de sociala medier, producerar innehåll och har hand om vår hemsida.

 

De löser problem snabbt när de dyker upp, kommer med tips och kreativa idéer och ligger hela tiden steget före.

 

Deras grymma arbete har verkligen gett resultat!

Tobias Sundström, VD SundMed (generalagent för Omron i Sverige)

Omron säljer medicintekniska produkter som blodtrycksmätare, kroppsvågar, febertermometrar och TENS. Försäljning sker endast via apotek vilket ställer krav på en genomtänkt marknadsföring för att driva trafik till  apoteken. Annonsering, innehåll och närvaro i sociala medier är nyckeln till att nå målgruppen och engagera den.


Site: omron-sverige.se

Bonville har hand om marknadsföringen på den svenska marknaden, allt från hemsida och sociala medier till informations- och butiksmaterial. En stor utmaning är att produkterna sällan har en central placering i butikerna. Och på nätet tävlar produkterna med ett flera lågprisbutiker. Att bygga förtroende för varumärket bland kunderna är därför avgörande.

Under 2020 satsade Omron Sverige ordentligt på marknadsföring. Hemsidan designades om, all text SEO-anpassades, annonsering på sociala medier och Google sattes igång. En innehållsstrategi grundat på att vara informativ togs fram och sakta men säkert har besökare på hemsidan samt följare och engagemang på Facebook och Instagram ökat. Den organiska söktrafiken ökade med 554 procent och direkttrafik med 615 procent på drygt två år. Men framför allt har försäljningen på apoteken ökat kraftigt.

bottom of page