Framgång på sociala medier
Facebook och Instagram är mer än bara platser för annonser och länkar till vårt innehåll. Med omsorg kommunicerar vi med Omrons följare och svarar på deras frågor och funderingar. Med en blandning av artiklar, notiser, tävlingar, bloggposter och produktmeddelanden har vi skapat ett intressant innehåll som engagerar.

Omrons försäljning sker endast via apotek vilket ställer krav på en genomtänkt marknadsföring för att driva trafik till apoteken.
En stor utmaning är att produkterna sällan har en central placering i butikerna. Och på nätet tävlar produkterna med ett flera lågprisbutiker. Att bygga förtroende för varumärket bland kunderna är därför avgörande.
Annonsering, innehåll och närvaro i sociala medier är nyckeln till att nå målgruppen och engagera den.
Omron Sverige
Uppdrag:
Strategi, webbdesign, copy, innehåll, underhåll och sociala medier
Omron säljer medicintekniska produkter som blodtrycksmätare, kroppsvågar, febertermometrar och TENS. Vi hanterar marknadsföringen på den svenska marknaden, allt från hemsida och sociala medier till informations- och butiksmaterial.
Ökad försäljning
Under 2020 satsade Omron Sverige ordentligt på marknadsföring. Hemsidan designades om, all text SEO-anpassades, annonsering på sociala medier och Google ökade. En innehållsstrategi grundat på att vara informativ togs fram för hemsidan och för Facebook.
Sakta men säkert har besökare på hemsidan, följare och engagemang på Facebook och Instagram, och så har visningarna på Youtube ökat. Omron har ökat sin organiska söktrafik med 554 procent och direkttrafik med 615 procent på drygt två år. Men framför allt har försäljningen på apoteken ökat kraftigt.




Bonville har blivit vår inhouseavdelning kan man säga och sköter allt kring vår marknadsföring. Utifrån en genomarbetad strategi sköter de sociala medier, producerar innehåll och har hand om vår hemsida.
De löser problem snabbt när de dyker upp, kommer med kreativa idéer och ligger hela tiden steget före.
Deras grymma arbete har verkligen gett resultat!
Tobias Sundström, VD SundMed (generalagent för Omron i Sverige)